maanantai 13. lokakuuta 2014

Mekko

Viikonloppu oli ihana ! Siitä piti huolen pikkusisko. Kiitos vielä siitä rakas <3 Oon niin kiitollinen siitä, että oon saanu just sut pikkusiskokseni.

 Viikonloppu meni siis ihan muissa puuhissa kuin ommellessa, mutta tänään nyt vihdoin viimeistelin loppuviikosta valmistuneen mekon. Kangas on ihanaa Marimekon puuvillaa.

Olin melko skeptinen aloittaessani projektia ja yritin etsiä kaavalehdistä mahdollisimman helppoa kaavaa. Helppo kaava löytyikin, mutta se ei ollut lainkaan sitä mitä etsin.
 Päätin siis yrittää hieman haastavampaa, mutta kaunista mekkoa.

Lastenvaatteita olen ommellut pidempään, mutta tämä ompeleminen itselle on minulle uusi juttu. Oikeastaan se alkoi vasta siitä ostokiellosta eli sitä on jatkunut nyt reilun kuukauden.

Vaikka ompeluksia itsellekin on nyt syntynyt kiitettävällä tahdilla olen vältellyt puuvillakankaita ja muoto-ompelua. Olen suosinut löysiä malleja ja joustavia materiaaleja. Olinkin siis epävarma leikkauksien asettumisen suhteen.

Sain kuitenkin leikkaukset asettumaan oikeisiin kohtiin ja mekosta tuli muutenkin aivan ihana ! Mikä onnistumisen tunne taas !
 Tämä johti siihen, että ompeluhimo on entistä kovempi sillä nyt sain itseluottamusta kokeilla muitakin vastaavia malleja.
Lisäksi en malta odottaa, koska pääsen seuraavan kerran kangaskauppaan ja niiden kangaspakkojen ääreen, joita ennen kaihdin.

 Juhlia ei vain taida olla niin paljon kuin visioita mekoista olisi ! :D Mutta eikö se niin ollut, ettei samaa mekkoa voi käyttää useaa kertaa?
Minä taidan ainakin toteuttaa tätä ajatusta sillä nyt on niin kova vimma tehdä kaikki ne mekot, mitä luulin etten osaisi tehdä ! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit on tervetulleita ! :)