tiistai 7. lokakuuta 2014

Takki (taas)

Oon nyt päässy oikein vauhtiin näiden takkien tekemisessä. Tein harmaan tikkitakin kaveriksi sille Marimekon ihanuudelle.

Kaavaksi otin Ottobren lepakkopaidan kaavan, jota muokkailin sopivaksi. Oon tykästynyt tuohon lepakkopaita kaavaan hurjasti ja oonkin tehnyt sillä suurimman osan paidoistani. Se kun on juuri sellainen mistä pidän, löysä ja simppeli.

Uuden takin tarve lähti oikeastaan juuri siitä, että noita lepakkohihaisia paitoja on niiiiin paljon. Tuntui, että tuohon kapealinjaiseen Marimekon kankaasta tehtyyn takkiin ei mahtunut mukavasti sisälle minä sekä suuret paitani  :D
Se takki sopii paremmin ei lepakkohihaisten paitojen kanssa (joita niitäkin onneksi löytyy).







Tähän uuteen lepakkotakkiin nyt mahdun isojen paitojeni kanssa juuri sopivasti. Kangas on karheapintaista tikkikangasta Eurokankaan valikoimasta. Halusin taas tekeleeseen jotain piristystä (=keltaista), joten laitoin taskuihin pientä väriä. Lisäksi jätin takin hihat vajaamittaisiksi, koska sain mummoltani ihanat raidalliset pitkävartiset lapaset, jotka sopii takin ja minun värimaailmaan täydellisesti. Löysin myös talvivaatteiden seasta juuri samoilla langoilla viime vuonna tehdyn kaulaliinan, joka sopii myös kokonaisuuteen :) Jotain hyvää tästäkin, että aina tekee samoilla väreille kaiken :D







2 kommenttia:

  1. Huisin mainio takki! Olipas kiva löytää sun blogi, kun tuolla instan puolella olen taitavuuttasi ja tyylisilmää ihaillut. 😊

    VastaaPoista
  2. Kiitos ! :) Tämä blogi on vielä vähän tälläinen, harva tästä tietää :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita ! :)